Droga do utraty nadprogramowych kilogramów wiedzie przez aktywność fizyczną. Tylko tak można wytworzyć stan niedoboru energetycznego, który jest warunkiem redukcji tkanki tłuszczowej. Sęk w tym, że aktualne tempo obniżania masy ciała nie każdego może satysfakcjonować.

Odpowiednie żywienie i mądry trening

 

By podkręcić metabolizm, można zastosować kilka sprawdzonych patentów. Jednym z nich jest trening interwałowy. Polega on na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń/aktywności w intensywnym i wolnym tempie. W trakcie jednych zajęć należy wykonać kilka serii szybkich i wolnych.

Zaletą popularnych interwałów jest podkręcenie metabolizmu do takiego stopnia, że organizm spala kalorie długo po zakończeniu ruchu. Do tego ten rodzaj treningu szybko podnosi wydolność. Jego wadą jest duża intensywność (forsowność), która wymaga odpowiedniego przygotowania. Interwałów nie powinny więc wykonywać osoby początkujące. Grozi to urazami.

Jak jeszcze przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej? Trzeba zmienić sposób odżywiania. Wskazane jest, by częściej jeść małe porcje, czyli zaspokoić dobowe zapotrzebowanie kaloryczne w pięciu, sześciu posiłkach. Do tego przerwy między nimi powinny być równe, a godziny przyjmowania pokarmu – stałe.

Trzy duże dania i długie głodzenie się zwalniają metabolizm, ponieważ po nich organizm musi trawić wielką ilość pokarmu. W ten sposób jakby zacina się (można to porównać do niszczarki, która po włożeniu zbyt wielu kartek zwalnia tempo pracy). Poza tym zbyt długie przerwy między posiłkami pobudzają apetyt, więc summa summarum spożywamy więcej niż przy większej liczbie przekąsek.

Korzystnie na tempo spalanie tłuszczu wpływa masa mięśniowa. Im jest ona większa, tym organizm potrzebuje więcej kalorii do zaspokojenia jej potrzeb energetycznych. Kilogram mięśni w stanie spoczynku potrzebuje 12 kilokalorii, natomiast 1 kg tłuszczu – 4 kilokalorie. Wniosek jest prosty: należy chodzić na siłownię albo/i wykonywać ćwiczenia siłowe z ciężarem własnego ciała, ponieważ to stymuluje mięśnie do wzrostu, a tym samym zwiększa zapotrzebowanie na energię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + = 24