• 26 czerwca 2022

13 powodów, dla których jabłka powinny być częścią Twojej codziennej diety


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Ten chrupiący, jaskrawo kolorowy owoc jest jednym z najpopularniejszych owoców na świecie. Jabłka są uprawiane na całym świecie, a ich pochodzenie wywodzi się z Azji Środkowej. Są bogate w witaminę C, błonnik, minerały i różne przeciwutleniacze. Jabłka można jeść jako samodzielną przekąskę w środku pracowitego dnia lub jako składnik sałatek, smoothie, ciast i deserów, które nigdy Cię nie zawiodą. Jabłka są dość sycące, biorąc pod uwagę ich niską liczbę kalorii. Liczne badania wykazały, że spożywanie jabłek może mieć wiele korzyści zdrowotnych.

Ten artykuł nie tylko powie ci wszystko, co musisz wiedzieć o jabłkach, ale także odpowie na kilka podstawowych pytań dotyczących ich korzyści dla zdrowia i nie tylko.

Spis treści

    Fakty żywieniowe jabłekTop 13 korzyści zdrowotnych jabłek2 Najzdrowsze przepisy z jabłekPodsumowanieCzęsto zadawane pytania

Wartości odżywcze jabłka

Średnie jabłko o średnicy około 3 cali jest równe 1,5 filiżanki owoców i oferuje następujące składniki odżywcze

    Kalorie - 95Błonnik - 4 gramyWęglowodany - 25 gramówBiałko - 0,3 gramówCukier - 10,4 gramówTłuszcz - 0,2 gramówWitamina C - 14 procent RDI (Referencyjne Dzienne Spożycie)Witamina K - 5 procent RDIPotas - 6 procent RDWoda - 86 procent

Oprócz tych, jabłka są również wzbogacone o przeciwutleniacze i związki fenolowe.

13 najważniejszych korzyści zdrowotnych płynących z jabłek

Jabłko to magiczny owoc z licznymi korzyściami zdrowotnymi, niektóre z nich to:

#1 Pomaga utrzymać zdrowe i białe zęby

Jabłka nie zastąpią Twojej szczoteczki do zębów, ale połykanie i żucie jabłek zwiększa produkcję śliny w Twojej jamie ustnej, zmniejszając próchnicę i liczbę bakterii.

#2 Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę

Jabłka są pełne rozpuszczalnego błonnika, który jest sekretem stabilnego poziomu glukozy we krwi. Według badań ludzie, którzy jedzą co najmniej jedno jabłko dziennie, są o 28 procent mniej narażeni na cukrzycę typu 2 niż ci, którzy nie spożywają jabłek.

#3 Utrzymuje serce w zdrowiu

Najnowsze badania łączą spożywanie dużej ilości błonnika rozpuszczalnego z wolniejszym odkładaniem się bogatych w cholesterol blaszek miażdżycowych w tętnicach. Związki fenolowe obecne w skórce jabłka, takie jak kwercetyna i epikatechina, zapobiegają odkładaniu się cholesterolu na ściankach tętnic, wspomagając w ten sposób prawidłowy przepływ krwi.

#4 Zapobiega tworzeniu się kamieni żółciowych

Kamienie żółciowe rozwijają się, gdy żółć w pęcherzyku żółciowym krzepnie z powodu nadmiaru cholesterolu. Aby uniknąć kamieni żółciowych, lekarze zalecają dietę o wysokiej zawartości błonnika, która obejmuje jabłka, aby pomóc Ci uregulować wagę i poziom cholesterolu. Jabłka mają bardzo wysoką zawartość błonnika, co czyni je jednym z najlepszych wyborów dla zapobiegania kamieniom żółciowym.

#5 Pokonuje zaparcia i biegunkę

Jabłka mogą pomóc złagodzić zarówno problemy żołądkowe zaparcia i biegunki ze względu na wysoką zawartość błonnika. Włókno pektynowe w jabłkach może albo wyciągnąć wodę z jelita grubego, aby utrzymać wszystko w ruchu, albo wchłonąć nadmiar wody ze stolca, aby spowolnić pracę jelit.

#6 Pomaga radzić sobie z zespołem jelita drażliwego

Zespół jelita drażliwego charakteryzuje się biegunką, zaparciami, bólem brzucha i wzdęciami. Ze względu na wysoką zawartość błonnika, jabłko jest pomocne w radzeniu sobie z tymi objawami.

#7 Dobre na odchudzanie

Dwie cechy, które sprawiają, że jabłka są sycące to wysoka zawartość wody i błonnika. Jedzenie jabłek przed posiłkiem zapewnia wysoką wartość sytości, która sprawia, że ludzie spożywają mniej kalorii i utrzymują brzuch pełny dla utrzymania deficytu kalorii ostatecznie prowadzi do utraty wagi.

#8 Zapobiega hemoroidom

Hemoroidy to stan odnoszący się do spuchniętej żyły w kanale odbytu. Stan ten nie jest zagrożeniem życia, ale może być bolesny. Jest on spowodowany nadmiernym obciążeniem miednicy i odbytu. Spożywanie rozpuszczalnego błonnika pomaga złagodzić zaparcia, zmniejszając tym samym napięcie. Jabłka pomagają w utrzymaniu zdrowego układu pokarmowego, a tym samym w łagodzeniu hemoroidów.

#9 Utrzymuje serce w zdrowiu

Zaobserwowano, że wysokie spożycie błonnika rozpuszczalnego prowadzi do wolniejszego odkładania się bogatych w cholesterol blaszek miażdżycowych w tętnicach. Ponadto, związki fenolowe obecne w jabłkach zapobiegają zestalaniu się złego cholesterolu w ścianach tętnic, dzięki czemu serce pozostaje zdrowe i wolne od dolegliwości.

#10 Detoksykuje wątrobę

Twoja wątroba jest odpowiedzialna za eliminację toksyn z organizmu. Większość ekspertów jest podejrzliwy o fad detox diety, sugerując, że mogą one zrobić więcej szkody niż pożytku. Na szczęście jednym z najlepszych - i najprostszych - pokarmów, które możesz spożywać, aby pomóc w detoksykacji wątroby, jest owoc, taki jak jabłko. Jabłka są bogate w polisacharyd pektynę, rozpuszczalny błonnik, który pomaga w usuwaniu toksyn i złego cholesterolu z organizmu. Jabłka zawierają również naturalnie oczyszczający składnik odżywczy o nazwie kwas jabłkowy, który usuwa toksyny z krwi.

#11 Zapobiega zaćmie

Chociaż wcześniejsze badania były fragmentaryczne na ten temat, ostatnie długoterminowe wyniki wykazały, że osoby, które stosują dietę bogatą w owoce, wzbogaconą o przeciwutleniacze - takie jak jabłka - są o 10% - 15% mniej narażone na rozwój zaćmy.

#12 Wzmacnia odporność

Czerwone jabłka są wzbogacone o przeciwutleniacz o nazwie kwercetyna. Ostatnie badania wykazały, że kwercetyna może pomóc poprawić i wzmocnić układ odpornościowy, szczególnie w sytuacjach stresowych. Jest to jedna z najbardziej zaskakujących korzyści zdrowotnych płynących z jedzenia jabłek.

#13 Chroni przed chorobą Parkinsona

Badania wykazały, że osoby, które spożywają owoce i inne pokarmy o wysokiej zawartości błonnika, takie jak jabłka, mogą być bezpieczne przed chorobą Parkinsona. Zaburzenie to jest spowodowane pogorszeniem stanu komórek dopaminowych produkujących nerwy w mózgu. Naukowcy wiążą to również z siłą przeciwutleniaczy znajdujących się w jabłkach, które zwalczają wolne rodniki.

2 najzdrowsze przepisy z jabłek

Teraz, gdy znasz już korzyści płynące z jabłek, dlaczego nie wykorzystać ich do przygotowania jakiegoś pysznego posiłku, który nie tylko zaspokoi Twój głód i kubki smakowe, ale także zapewni wszystkie korzyści zdrowotne płynące z jabłek. Oto dwa proste przepisy, które można zrobić przy użyciu jabłek:

#1 Apple Cinnamon Oatmeal (owsianka jabłkowo-cynamonowa)

Ta owsianka jest pyszna, a jej przygotowanie zajmuje tylko 10 minut.

Składniki:

    Apple- 1, mediumOats- 1/2 cupCinnamon- ¼ łyżeczkiWater- 2 cupsCoconut Oil- 1 teaspoon.

Sposób przygotowania:

    Obierz jabłka i posiekaj je w formie drobnej kostki.Dodaj olej kokosowy na patelnię. Dodaj pokrojone jabłka i smaż do miękkości. Dodaj wodę i doprowadź do wrzenia. Dodaj płatki owsiane i wymieszaj. Zmniejsz płomień i gotuj przez kolejne 2 minuty.

W razie potrzeby możesz dodać łyżkę surowego miodu lub syropu klonowego przed podaniem.

#2 Apple Pancakes

Zdrowy i pyszny artykuł spożywczy, aby zwiększyć odporność i zaspokoić głód.

Składniki:

    1 łyżka stołowa roztopionego masła1 jajko1 szklanka mleka1 szklanka mąki pełnoziarnistej1 szklanka rozdrobnionego tartego jabłka1 łyżeczka proszku do pieczenia¼ łyżeczki mielonego cynamonu.

Sposób przygotowania:

    Połącz masło, jajko, mleko i jabłka w dużej misce. W osobnej misce przesiej mąkę, cynamon i proszek do pieczenia. Wymieszaj mieszankę z mąką, aby uzyskać ciasto. Rozgrzać lekko naoliwioną kratkę lub patelnię na średnio-wysokim ogniu. Wylej chochlę ciasta na kratkę, używając około 1/4 szklanki na jeden naleśnik. Zrumienić z obu stron, podawać z miodem i posypką cynamonową.

Podsumowanie

Jabłka są niezwykle zdrowe dla organizmu, a ich spożywanie wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia niektórych poważnych chorób, w tym cukrzycy i raka. Jabłka są bogate w składniki odżywcze i stanowią doskonały sposób na zachowanie zdrowia. Liczne korzyści zdrowotne oferowane przez jabłka sprawiają, że są one najbardziej preferowanym i uwielbianym owocem na całym świecie. Co więcej, zawartość rozpuszczalnego błonnika w jabłkach wspomaga utratę wagi i zdrowie jelit. Aby w pełni wykorzystać zalety tego owocu, zaleca się spożywanie całego owocu wraz ze skórką i mięsem. Spożywane codziennie jabłka mogą znacznie poprawić stan zdrowia. Tak więc, po zapoznaniu się ze wszystkimi korzyściami, jakie może zaoferować jabłko, upewnij się, że nie zapomnisz uczynić go nieodłączną częścią swojej diety.

Najczęściej zadawane pytania (FAQs)

Q. W jaki sposób jabłka wspomagają nasz organizm? O. Jabłka są bogate w rozpuszczalny błonnik i przeciwutleniacze, które mają potencjał, aby utrzymać nasz organizm w zdrowiu i uwolnić go od wielu zaburzeń metabolicznych. Q. Ile jabłek można zjeść w ciągu dnia? A. Aby wydobyć najlepsze korzyści z jabłek, można spożywać 2-3 porcje dziennie. Q. Jakie witaminy są obecne w jabłkach? A. Jabłka ze skórką dostarczają więcej składników odżywczych, a zwłaszcza witamin takich jak ryboflawina, tiamina, B6, witamina K oraz wiele przeciwutleniaczy. P. Czy dobrze jest jeść jabłka na noc? O. Jabłka można jeść o każdej porze dnia jako przekąskę lub jako opcję przekąski na późną noc wraz z dowolnym masłem orzechowym. Połączenie błonnika i białka zaspokoi pragnienie i pomoże w nocnym objadaniu się. Poprawia to nasz metabolizm, pomaga w kontrolowaniu wagi oraz wzmacnia odporność. P. Jakie wartości odżywcze ma skórka jabłka? O. Większość składników odżywczych i przeciwutleniaczy znajduje się w skórce jabłka. Dlatego spożywanie całego jabłka jest korzystniejsze dla zdrowia. Co więcej, warto wybierać jabłka organiczne lub bez wosku, aby czerpać korzyści ze składników odżywczych znajdujących się pod skórką.
Tagi: JabłkoZalety zdrowotneApple naleśnikiApples Cinnamon oatmealCzęsto zadawane pytania na temat jabłekZdrowe przepisy z jabłekFakty odżywcze jabłek


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować

Cztery filary zdrowego stylu życia

Rozpocząłeś tydzień detoksu po przejedzeniu w weekend, ale zapomniałeś wrzucić ćwiczenia do swojej codziennej...