• 9 maja 2021

5 idealnych owoców na aktualną pogodę


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Uwierzcie lub nie, to naprawdę dobra wiadomość, jeśli chodzi o najświeższe dostępne owoce, aby zrobić kilka bardzo smacznych deserów o tematyce jesiennej. Do najpopularniejszych, łatwiejszych do znalezienia owoców jesienią należą gruszka, jabłko, figa, granat i żurawina.

Mając to na uwadze, dopełniliśmy 5 naszych ulubionych zdrowych jesiennych deserów używając każdego z tych popularnych (a właściwie bardzo smacznych) owoców!

1) Pieczone gruszki z cynamonem

Gruszki są dość cholernie pyszne wszystko na własną rękę, ale pop je w piecu, upiec i posypać trochę cynamonu, a to naprawdę bierze rzeczy na zupełnie nowy poziom.

Jak zrobić:

Rozgrzać piekarnik do 350°. Następnie wystarczy przeciąć gruszki na pół, wyciąć pestki, skropić syropem klonowym i dodać odrobinę cynamonu. Gruszki włóż do piekarnika i piecz, aż staną się miękkie i delikatne (czas pieczenia będzie różny w zależności od wielkości gruszki). Można je również polać kilkoma orzechami włoskimi, aby dodać trochę chrupkości.

Kalorie: ~100/pear

2) Cynamonowe jabłka babci Smith

Wszystko czego potrzebujesz to 3 proste składniki do ubijania tego smacznego małego dania: woda, cynamon i jabłka Babci Smith. Pamiętaj, aby wybrać jabłka, które są dojrzałe i jędrne, aby uzyskać najlepsze wyniki! Możesz również użyć ich jako dodatek do takich rzeczy jak jogurt waniliowy lub niskokalorycznych lodów waniliowych.

Jak robić:

Podgrzej patelnię na średnio-niskim ogniu i dodaj około ½ szklanki wody. Weź około sześciu obranych i pokrojonych w kostkę jabłek Babci Smith i gotuj je w wodzie z 2 łyżeczkami cynamonu, aż staną się miękkie i delikatne, dodając więcej wody, jeśli to konieczne. Dodaj trochę posiekanych orzechów włoskich lub pekan. W ten sposób uzyskasz około 4 porcji.

Kalorie: ~160/serwujące (zawiera orzechy).

3) Figi pieczone w piecu

Robienie prażonych fig w piekarniku jest super proste. Poćwiartuj je lub pokrój w plasterki, dodaj trochę cynamonu, rozmarynu i miodu, a następnie wrzuć na 40 minut. Dobrze działają na zdrową przekąskę... albo zrobią z nich deser!

Jak zrobić:

Rozgrzać piekarnik do 375° i wyłożyć brytfannę z pergaminem. Pokrój 5 fig, jak chcesz, posyp cynamonem i rozmarynem (i szczyptą brązowego cukru, jeśli lubisz dodawać słodycze) i piecz przez 40 minut. Schłodzić przez 10-15 minut, a następnie skropić miodem. Pyszne jak jest... lub dodaj trochę lodów na słodki przysmak jesienny!

Kalorie: ~68/fig

4) Granat - Melasa granatowa

Nasiona granatów - często nazywane klejnotami - dodadzą Twojej diecie żywego koloru i jasnego, cytrusowego smaku. Można je również przyprawić sokiem i połączyć z sokiem z limonki i cukrem, aby uzyskać bardzo smaczną melasową polewę, która świetnie pasuje do innych owoców lub niskotłuszczowego jogurtu czy lodów.

Jak robić:

Sok z 5-6 granatów, aby uzyskać około 1 ½ filiżanki soku z granatów. Połącz go z 3 łyżkami cukru w małym rondelku, doprowadź do wrzenia i gotuj aż do rozpuszczenia cukru. Zmniejszyć ogień do średniej temperatury i gotować na wolnym ogniu przez około 30 minut, aż do momentu, gdy pozostanie ½ filiżanki. Kiedy ostygnie, wymieszaj 1 łyżkę soku z limonek.

Kalorie: ~60

5) Świeży Sos Żurawinowy z Pomarańczą

Ach, żurawina, prawdziwa zszywka wszystkich rzeczy spada. Świeży sos żurawinowy to pszczele kolana. (Jest przecież powód, dla którego trafia na większość rodzinnych stołów dziękczynnych). Ale co by było, gdybyś mógł nadać mu dodatkowy smak, który sprawi, że w tym roku będzie naprawdę wyjątkowy? Okazuje się, że wystarczy tylko trochę soku pomarańczowego i skórki.

Jak zrobić:

Zacznij od skopania jednej dużej pomarańczy, aby uzyskać około 2 łyżeczek skórki. Następnie sok z niej i jeszcze jednej pomarańczy, aby uzyskać około ½ filiżanki świeżego soku pomarańczowego. W małym rondelku zagotuj sok pomarańczowy, ½ szklanki wody i 1 szklankę cukru na średnim ogniu. Dodaj 1/12/12 worka świeżej żurawiny, skórkę pomarańczową i odrobinę soli i gotuj na wolnym ogniu przez około 12 minut, aż żurawina pęknie. Odstawić sos do lodówki, aż będzie zimny i gotowy do podania.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować