• 24 października 2021

30+ Pomysły na zdrowy obiad dla nastolatków w domu


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Potrzebujesz zdrowych pomysłów na lunch dla nastolatków? Oto kilka inspiracji dla Ciebie!

Lunch dla każdego dziecka może być wyzwaniem. Ale lunch dla nastolatków, z ich apetytami w fazie wzrostu i napiętymi harmonogramami, może sprawić, że będziesz rozważać Chipotle na powtórce. Mam dla ciebie kilka inspiracji, niezależnie od tego, czy twój nastolatek jest w domu na lato lub zimową przerwę - lub po prostu potrzebujesz pomysłów na weekendy.

Zacznij tutaj: Jaki jest zdrowy lunch dla nastolatków?

  • Sycące składniki odżywcze: Białko i tłuszcz pomogą lunchowi zachować siłę.
  • Wiele grup żywności: Niektóre dzieci (jak moje) skłaniają się ku posiłkom zawierającym wyłącznie skrobię. Nie ma nic złego w skrobiach, takich jak chleb czy makaron, ale różnorodność grup żywności pomoże Twojemu dziecku uzyskać więcej potrzebnych składników odżywczych (powiązane: Jak nakarmić głodnego nastolatka)
  • Owoce i warzywa: Zawierają błonnik oraz ważne witaminy i minerały, takie jak witamina A i potas. Większość dzieci (i dorosłych!) nie otrzymuje wystarczającej ilości produktów. Obiad to świetny sposób, aby pomóc dzieciom (i dorosłym!) dostarczyć ich więcej.
  • Porcja odpowiednia dla nich: Każde dziecko jest inne. Każdy dzień jest inny. Zaufaj swojemu dziecku, że zje tyle, ile potrzebuje i unikaj ograniczania lub ograniczania ich jedzenia.

Pomysły na zdrowy lunch dla nastolatków

Pomysły na gorący lunch dla nastolatków

  • Old School Pizza Bagel lub French Bread Pizza: Pokrojony bajgiel lub bagietkę posmaruj sosem do pizzy, serem i ulubionymi dodatkami, a następnie podgrzej pod brojlerem lub w tosterze.
  • Mrożony makaron (takie jak tortellini lub ravioli): Ugotuj i podawaj z sosem czerwonym ze słoika lub oliwą z oliwek i parmezanem
  • Odgrzewane resztki z obiadu: Umieść je w szklanych pojemnikach jednoporcjowych, które można ponownie podgrzać w kuchence mikrofalowej
  • Nachos: Top kukurydziane chipsy tortilla z fasolą, serem i salsą
  • Pesto makaron
  • Jajecznica, muffiny z jajecznicą lub jajka w dziurce
  • Pudełko makaronu i sera Dodaj boczną sałatkę lub trochę mrożonych mieszanych warzyw
  • Zupa lub chili (kupione w sklepie lub domowej roboty)
  • Quesadillas: Wykonane z serem, smażoną fasolą, pieczonymi warzywami, resztkami pieczonego kurczaka itp.
  • Grillowany ser
  • Wegetariańskie burgery lub wegetariańskie psy (lubimy Morningstar)
  • Mrożone burrito (pakowane lub domowej roboty)
  • Pieczony ziemniak: Dodaj do niego ser, chili lub gotowane na parze warzywa
  • Płatkiowsiane: Dodaj owoce i orzechy

Pomysły na zimny lunch dla nastolatków

  • Talerz z przekąskami
  • Kanapka lub wrapy zmięsem lubwarzywami z delikatesów
  • Tosty z awokado (dodaj jajko sadzone na wierzchu!)
  • Kanapka z sałatką z tuńczyka lub kurczaka
  • PB&J (lub SB&J - masło słoneczne + galaretka)
  • Hummus + pita i warzywa (takie jak marchew i ogórek)
  • Zielona sałatka: Top z bogatym w białko elementem, takim jak ciecierzyca, tuńczyk z puszki lub jajko na twardo
  • Sałatka z makaronu lub quinoa
  • Resztkipizzy na zimno
  • Smoothie Bowl

Zdrowe pomysły na lunch dla nastolatków: Przepisy

Oto przepisy, które Ty lub Twój nastolatek możecie przygotować z wyprzedzeniem, aby mieć je przez cały tydzień.

  • Nuggetsy z tofu
  • Pepperoni Rolls
  • Szynka i ser Pinwheels
  • Veggie Nuggets
  • Wegetariańskierolki sushi Podawać z edamame dla dodatkowego białka
  • Brokuły + kalafior na kęsy
  • Muffinki z jajecznicą
  • Klopsiki (przygotuj porcję klopsików i miej pod ręką bułki i ser)

Jak wprowadzić więcej owoców i warzyw do lunchu nastolatka

  • Przygotuj owocowy koktajl (lub przygotuj koktajl w opakowaniu, aby łatwo było go szybko przygotować)
  • Na kanapkach kładź sałatę i pomidora
  • Dodaj edamame na talerzu z przekąskami lub jako dodatek
  • Zjedz obiad z sałatką lub filiżanką zupy warzywnej
  • Dodaj frytki i salsę
  • Zaopatrz się w indywidualne kubki z owocami i niesłodzony sos jabłkowy, które mogą wziąć do ręki
  • Zaproponuj dodanie pokrojonego jabłka do grillowanego sera lub świeżego szpinaku do jajecznicy.

Więcej pomysłów na żywienie nastolatków

  • 100+ przekąsek dla nastolatków, którzy zawsze są głodni
  • Jak nakarmić głodnego nastolatka: Pomysły na zdrowe posiłki i przekąski
  • Jak pomóc nastolatkowi z wybrednym jedzeniem?


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować

Świat dezinformacji

Osoby cierpiące na ortoreksję są szczególnie podatne na twierdzenia współczesnych "guru" żywieniowych. Oto jak...