• 26 czerwca 2022

Cztery filary zdrowego stylu życia


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Rozpocząłeś tydzień detoksu po przejedzeniu w weekend, ale zapomniałeś wrzucić ćwiczenia do swojej codziennej rutyny?

Zacząłeś dzień od jogi, ale skończyłeś go zjedzeniem całej pizzy?

Jesz małe posiłki w częstych odstępach czasu, regularnie ćwiczysz, ale nie wysypiasz się?

Czy masz z tym coś wspólnego?

Jeśli tak, to czas zdać sobie sprawę, że tak jak Rzymu nie zbudowano w jeden dzień, tak dobrego zdrowia nie da się osiągnąć w krótkim czasie. Jest to długoterminowe zobowiązanie, a fundament musi być zbudowany na czterech filarach - diecie, fitnessie, jodze i śnie.

Nie ma sensu gonić za magiczną transformacją za pomocą pigułek żeń-szenia, oczyszczania jelita grubego i zajęć pilatesu, jeśli nie masz tych czterech podstaw na miejscu:

DIETA

To, co wkładasz do ust, nie tylko decyduje o tym, jak się czujesz - naładowany, ospały czy zakwaszony, ale także ma wpływ na Twój ogólny stan zdrowia. Badania dowiodły, że nasza dieta - niezależnie od tego, jak dużo ćwiczymy - nie tylko wpływa na naszą masę ciała, ale także determinuje nasze samopoczucie i długość życia.

Nie oznacza to jednak, że musimy zacząć się objadać. Tak jak jedzenie za mało powoduje niedożywienie, tak jedzenie za dużo prowadzi do otyłości i sprawia, że stajemy się podatni na cukrzycę i choroby serca. Kluczem jest spożywanie odpowiednich porcji właściwych pokarmów o odpowiednich porach. Skup się na owocach, warzywach, pełnych ziarnach i chudych białkach. Dietetycy zalecają, aby zacząć od pełnowartościowego śniadania i spożywać je małymi posiłkami co dwie godziny. Niewskazane jest pomijanie posiłków lub jedzenie w nieregularnych odstępach czasu, ponieważ obniża to metabolizm i sprawia, że stajemy się podatni na podjadanie w stresie i naloty na lodówkę o północy.

FITNESS

Czy wiesz, że ćwiczenia fizyczne są równie dobre w pokonywaniu smutku jak tabletki antydepresyjne? Mogą sprawić, że będziesz szczęśliwy! To nie wszystko. Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że osoby, które regularnie ćwiczą, prowadzą dłuższe i bardziej produktywne życie. Najnowsze badania wykazały, że ćwiczenia zmniejszają ryzyko chorób serca, nadciśnienia, udaru, cukrzycy, raka piersi i osteoporozy, a także innych schorzeń.

Eksperci zalecają wypocenie się - musisz się dosłownie spocić, aby czerpać prawdziwe korzyści - co najmniej pięć razy w tygodniu przez trzydzieści minut.

JOGA

Asany jogi wykraczają poza roztapianie tłuszczu i budowanie mięśni. Harmonizują one umysł, ciało i oddech, poprawiając ogólny stan zdrowia. Głębokie oddychanie i medytacja poprawia przepływ tlenu do narządów i pomaga złagodzić stres. W rezultacie człowiek ma ostrą pamięć, wysoki poziom koncentracji i funkcje poznawcze, nawet w starszym wieku.

Badania wykazały, że joga skutecznie obniża ciśnienie krwi, pomaga pokonać depresję i zaburzenia snu.

SLEEP

Wszyscy pracowaliśmy z szefami, którzy chwalą się, że śpią po 3-4 godziny każdej nocy, zwłaszcza gdy słyszą, że ktoś marudzi na późne godziny pracy. Nie pozwól, by takie stwierdzenia wpłynęły na Ciebie w sposób, który sprawi, że zakwestionujesz potrzeby swojego organizmu.

Sen jest najmniej znanym filarem zdrowego życia, ale mimo to bardzo ważnym. Niezliczone badania wykazały, że dobry nocny wypoczynek jest najważniejszy dla dobrego samopoczucia. Utrzymuje on silny system odpornościowy i pomaga zapobiegać niezliczonym chorobom, w tym depresji, chorobom serca, otyłości i nadciśnieniu.

To jednak nie wszystko. Nasz nocny odpoczynek ma ogromny wpływ na naszą wydajność w ciągu dnia. Badania przeprowadzone z udziałem studentów studiów licencjackich wykazały, że sen poprawia pamięć i koncentrację aż o 20 procent. Jeśli więc widzisz siebie wpatrującego się w ekran biurka z niewielkimi postępami w pracy nad raportem, mimo wielogodzinnej pracy nad nim, to już wiesz dlaczego.

Dorosły człowiek powinien przesypiać 6-8 godzin każdej nocy. Jeśli masz problemy z zasypianiem, proponujemy wypić filiżankę ciepłego mleka przed położeniem się do łóżka.

Skaluj te 4 filary dobrego zdrowia, aby pozostać sprawnym i szczęśliwym! Nasi doświadczeni trenerzy fitness i dietetycy mogą pokazać Ci jak. Połącz się z nimi tutaj

Bądź w formie z HealthifyMe. Zarejestruj się tutaj

Tags: #LiveHealthybe healthyhappy lifehealth and fitnesshealthy lifestyleheatlhifymeLifestyle


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować