• 24 października 2021

Jak rozwiązać dylemat przekąsek przed kolacją


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Czy Twoje dzieci są zawsze głodne, zanim obiad jest gotowy? Oto strategia na przekąski przed obiadem, która nie zniszczy ich apetytu.

Nie ma nic bardziej irytującego w porze posiłku niż zasiadanie do kolacji, na której przygotowanie poświęciłaś 45 minut, tylko po to, by Twoje dzieci odepchnęły talerze, bo są już pełne. Na precelkach.

Poruszanie się na godzinę przed obiadem jest trudne z dziećmi - zwłaszcza małymi, które słyszą "Obiad będzie gotowy za 10 minut" jako "Obiad nigdy, przenigdy nie będzie gotowy. Rozpocznijcie rozpad!".

Problem z przekąskami przed kolacją

Jeśli dzieci najedzą się przekąskami przed obiadem, nie będą bardzo głodne, co oznacza, że będą mniej chętne do jedzenia tego, co przygotowałeś, a tym bardziej do próbowania nowych, nieznanych lub trudniejszych potraw, takich jak zapiekanki, zupy i inne mieszane dania.

Jednak apetyty dzieci wydają się niewygodnie szczytować zanim obiad jest gotowy. Pamiętam bolesne godziny czarownic z 17:00, kiedy mój syn dosłownie skalałby szafki w poszukiwaniu przekąsek, kiedy odwróciłam się plecami, by zamieszać w garnku na kuchence.

Przez lata wypróbowałam kilka różnych podejść do przekąsek przed obiadem: garść pełnoziarnistych krakersów, pół jabłka, żadnych przekąsek w ogóle. Nic nie wydawało się w sam raz.

BONUS: Skończ z bitwami o posiłki! Chwyć moją listę: 5 Things To Say To Your Picky Eater

Wtedy znalazłam system, który zadziałał

Ustanowiłam zasadę domową dotyczącą przekąsek przed obiadem: Jeśli jesteś głodny w ciągu godziny przed obiadem, możesz mieć "przystawkę" z warzyw. Możesz też po prostu poczekać do obiadu.

Albo podawaj warzywa, które przygotowujesz na kolację, albo daj wolną rękę tym, które masz w szufladzie na chrupki. Jeszcze lepiej, przygotuj warzywa do umieszczenia w łatwych do chwycenia pojemnikach w lodówce.

Kiedy zadebiutowałam z tą zasadą, mój starszy syn nie miał nic przeciwko niej. Przez większość nocy nie jadł do kolacji.

Mój młodszy, lubiący przekąski syn na początku nie był zadowolony (uwaga na niedopowiedzenia!). Ale po kilku tygodniach zaczął pochłaniać wszystkie rodzaje warzyw.

You might also like: Twoje dziecko nie znosi warzyw. Co teraz?

Wegetariańskie przekąski dla dzieci

  • Surowe warzywne pałeczki, takie jak marchew, seler i papryka
  • Plasterki ogórka lub pomidorki cherry
  • Mrożony groszek
  • Edamame (bardziej sycące, ale dobre źródło białka i błonnika)
  • Mała sałatka
  • Porcja warzyw, które podajesz do obiadu

Co jest wspaniałego w tej strategii podawania przekąsek?

Kiedy dzieci są naprawdę głodne, mogą być bardziej otwarte na jedzenie warzyw, a nawet próbowanie tych mniej znanych. Mój syn zaczął jeść miseczki ze zwykłymi liśćmi sałaty rzymskiej, dużymi łodygami selera naciowego i surową zieloną fasolką.

Kolejna zaleta: jeśli twoje dzieci nie jedzą dużo (lub wcale) warzyw, które podajesz do obiadu, świadomość, że już je zjadły, może pomóc ci uspokoić się.

A co z owocami?

Owoce takie jak jabłka i banany są zwykle bardziej sycące niż warzywa, takie jak marchew czy sałata - zwłaszcza tuż przed obiadem.

Co z dipami?

Dipy takie jak sos ranczerski czy hummus mogą pomóc dzieciom polubić warzywa i zjeść ich więcej. Ale mogą też zwiększyć wartość odżywczą przekąski przed kolacją. Eksperymentuj więc, aby zobaczyć, co działa.

Co zrobić, jeśli moje dziecko najada się do syta po warzywach?

Większość warzyw, takich jak marchewka, nie jest zbyt sycąca sama w sobie. Ale możliwe jest, że Twoje dziecko będzie maksymalnie najedzone do czasu podania obiadu. Jeśli tak się stanie, możesz:

  • Następnym razem dostosuj porcje warzyw.
  • Przybić sobie piątkę za wprowadzenie tej zasady przy obiedzie
  • Zachowaj talerz z obiadem dziecka i podaj go później. Przeczytaj więcej o tym: Co zrobić, gdy dziecko nie chce zjeść obiadu


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować

Świat dezinformacji

Osoby cierpiące na ortoreksję są szczególnie podatne na twierdzenia współczesnych "guru" żywieniowych. Oto jak...