• 17 stycznia 2022

5 powodów, dla których surowy jackfruit jest superfood


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Jackfruit jest jednym z najmniej znanych superfoods. Oznacza wiele rzeczy dla wielu ludzi. Podobnie jak pięciu niewidomych, którzy odkryli słonia, jackfruit oznacza pięć różnych rzeczy w zależności od tego, gdzie dorastałeś w Indiach. Może być owocem, orzechem, warzywem, wegańskim mięsem lub węglowodanem.

Większość ludzi z Południa uwielbia go jako owoc, a jego nasiona jako bogate w białko orzechy. Na Północy delikatny jackfruit lub kathal to warzywo dla smakoszy, a w Bengalu to gacch-patha (baranina z drzewa). W Kerali jest to przede wszystkim zdrowy węglowodan, a wszystkie inne zastosowania pojawiają się później. Chakka, surowy jackfruit, jest spożywany jako cały posiłek, alternatywa dla ryżu i roti, wraz z białkowym curry, takim jak ryba lub ciecierzyca.

Surowy jackfruit to gruby miąższ wokół pestki na 2 do 4 dni przed tym, jak stanie się słodki. Podobnie jak surowe mango, ma kremowobiały kolor, neutralny smak i nie ma aromatu dojrzałego owocu. Dzięki chorobom związanym ze stylem życia i badaniom naukowym, ten niegdyś zapomniany Boski Węglowodan odzyskał swoją 3000-letnią pozycję jako znacznie zdrowsza alternatywa dla ryżu i roti.

Przedstawiamy pięć zdrowych powodów, dla których warto włączyć surowego jackfruita do swojej diety:

    Może pomóc Ci zredukować wagę

Filiżanka surowego jackfruita ma mniej niż połowę kalorii dwóch roti i znacznie mniej niż filiżanka ryżu, ale oferuje większą sytość dzięki wyższej zawartości błonnika i wody. Więc w końcu zaspokajasz głód dłużej przy mniejszej ilości kalorii i tracisz na wadze, nie czując głodu w ogóle.

    Pomoże Ci pokonać cukrzycę

W przeciwieństwie do dojrzałego jackfruita, surowy jackfruit jest świetny dla cukrzyków. Badania kliniczne przeprowadzone w Sydney University's Glycemic Index Research Service (SUGiRS) wykazały, że surowy jackfruit ma znacznie niższy ładunek glikemiczny (wzrost poziomu cukru/glukozy we krwi) niż ryż i pszenica. Oznacza to, że jeśli zastąpisz filiżankę ryżu lub dwa rotis filiżanką surowego jackfruita, Twój poziom glukozy we krwi nie wzrośnie tak bardzo. Jeśli przyjmujesz leki na cukrzycę, powinieneś skonsultować się z lekarzem.

    Pomaga obniżyć cholesterol

Procent rozpuszczalnego błonnika w owocach jackfruit osiąga swój szczyt na etapie surowego jackfruita. Rozpuszczalny błonnik z owoców jest najwyższej jakości i pomaga w usuwaniu cholesterolu z organizmu. Zdecydowanie jest to lepsza, rodzima i odpowiedzialna alternatywa dla owsa, który importujemy z Australii.

    Może zapobiegać rakowi jelita grubego

Jackfruit jest "jack of fibre" i kiedy jest spożywany jako węglowodan, ilość nierozpuszczalnego błonnika, którą otrzymujemy dziennie jest znacznie wyższa niż w przypadku ryżu czy rotis. To poprawia z wielkich wypróżnień; błonnik działa jak szczotka do butelek, aby oczyścić jelita, aby zapobiec rakowi jelita grubego.

    Zwiększa twoją długowieczność

Jackfruit, ze względu na niską kwasowość, jest jedynym owocem, który może być spożywany jako posiłek zastępujący regularne węglowodany, takie jak pszenica i ryż, w całości lub częściowo. Badania przeprowadzone przez National Health Service w Wielkiej Brytanii wykazały, że niskie spożycie warzyw i owoców skraca życie bardziej niż brak ruchu. Więc kiedy gotujemy i spożywamy surowy jackfruit jako posiłek, ilość spożywana w jednym posiłku jest większa niż ilość warzyw i owoców, które spożywamy w ciągu całego tygodnia!

Możesz dodać surowy jackfruit do swojego ulubionego posiłku 365 dni!

Ale największym osiągnięciem surowego jackfruita nie są wyniki badań nad jego zdrowotnymi właściwościami, ale odkrycie, że surowy jackfruit w formie proszku ma czynnik wiążący pomiędzy mąką ryżową a mąką pszenną! To pozwala nam dodać surowy jackfruit do większości tradycyjnych indyjskich potraw, bez zauważania jakichkolwiek zmian w smaku lub teksturze. Możesz zredukować jedną trzecią ryżu z idli, dosa, appam, puttu, itp. i jedną trzecią pszenicy z roti, upma, poori, aloo paratha, itp. i nie zauważysz żadnej różnicy poza pozytywną zmianą dla Twojego zdrowia.

Tagi: korzyści z jackfruitraw jackfruitsuperfoodsuperfoods


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować