• 26 czerwca 2022

Osteoporoza - nowe zagrożenie dla zdrowia


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Ten artykuł o osteoporozie został pierwotnie opublikowany w Your Wellness Magazine, a jego autorką jest starsza fizjoterapeutka i trenerka fitness, Meenakshi S.

Bóle są normalną częścią starzenia się, ale ważne jest, aby wiedzieć, kiedy ból może sygnalizować coś więcej. U kobiet, masa lub gęstość kości zaczyna się zmniejszać po 35 roku życia i może prowadzić do stanu znanego jako osteoporoza. Osteoporoza, tłumaczona dosłownie jako "porowate kości", powoduje przerzedzenie lub osłabienie kości, przez co osoby narażone na ryzyko są podatne na bolesne złamania.

Kiedyś uważano ją za chorobę nękającą starsze kobiety, obecnie osteoporozę klasyfikuje się jako zaburzenie dziecięce, które ujawnia się w starszym wieku. Szczytowa masa i wytrzymałość kości, którą dziewczęta osiągają w wieku 20 lat, pozwala przewidzieć przyszłe ryzyko złamań. Badania wykazały również, że tempo, w jakim gromadzimy minerały kostne, jest największe w okresie późnego dzieciństwa i wczesnego dojrzewania. Dlatego też uważam, że promowanie zdrowych dla kości zachowań u dzieci i nastolatków jest niezwykle istotne.

Dieta, ćwiczenia fizyczne i joga mogą pomóc kobietom zachować sprawność fizyczną

Dieta bogata w wapń jest kluczem do zapobiegania osteoporozie. Zalecam włączenie do swojej diety dużej ilości produktów mlecznych i sojowych, ciemnozielonych warzyw liściastych, brokułów, migdałów, nasion sezamu, płatków owsianych, białej fasoli, ragi, horse gram, rajma i łososia, aby pomóc zbudować rezerwę mineralną. Zadbaj również o wystarczającą ilość cynku, manganu i miedzi w orzechach, jagodach, pomidorach i groszku, ponieważ te minerały śladowe ułatwiają wchłanianie wapnia w organizmie. Witaminy K i D mają również kluczowe znaczenie dla wzmocnienia kości i wchłaniania wapnia.

Ćwiczenia obciążające i oporowe są niezbędne do budowania zdrowia kości. Sugerowałbym ćwiczenia o niskim wpływie na masę ciała, takie jak szybki spacer, lekki aerobik i jogging z przerwami. Możesz spróbować podnoszenia ciężaru własnego ciała, używania maszyny do ćwiczeń lub ruchów funkcjonalnych, takich jak stanie i podnoszenie się na palcach.

Pozycje jogi, takie jak Adho Mukha Svanasana (pies stojący przodem do dołu) i Virabhadrasana 2 (wojownik 2) mogą również pomóc w przeciwdziałaniu utracie kości. Jeśli już zdiagnozowano u ciebie osteoporozę, skonsultuj się z lekarzem przed wykonaniem któregokolwiek z tych ćwiczeń.

Źródło obrazu

Zarządzanie osteoporozą u starszych kobiet

W pobliżu lub na początku menopauzy, organizm kobiety traci zdolność do wytwarzania normalnego poziomu estrogenu. Jest to główna przyczyna zmniejszenia masy kostnej. Bez względu na wiek, najlepszym sposobem na utrzymanie zdrowia kości jest regularna aktywność fizyczna i dobre odżywianie.

Powstrzymaj osteoporozę przed jej pojawieniem się. Pozwól, aby pomogli Ci najlepsi indyjscy dietetycy i trenerzy fitness.

Bądź w formie z HealthifyMe. Zarejestruj się tutaj

Tagi: Body Weight Trainingbone weaknessbonesbrisk walkingCalciumfitnessfunctional traininghealthMineralsosteoporosisvitaminswellnessworkoutyoga


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Share :

Może Cię zainteresować

Cztery filary zdrowego stylu życia

Rozpocząłeś tydzień detoksu po przejedzeniu w weekend, ale zapomniałeś wrzucić ćwiczenia do swojej codziennej...